RMA (Return Materials Authorisation)

Lees dit eerst voordat u een R.M.A. aanvraag doet.

1. Indien u een DOA ( dead on arrival ) apparaat heeft ontvangen dient u dat binnen 7 dagen te melden bij BY-POS via het RMA  formulier  ( u dient in te loggen ). U heeft bij een DOA recht op een nieuw product, dit zal na ontvangst van het defecte apparaat worden omgeruild en naar u worden opgestuurd. Let er wel op dat u alles in de originele onbeschadigde verpakking terug zendt. Geen verzendzegels of plakband op de originele verpakking plakken. Inpakken of in een overdoos verzenden. Beschadigde originele verpakking wordt door ons absoluut geweigerd.

2. Blijkt er een defect te zitten in een apparaat wat binnen de fabrieksgarantie termijn valt, vanaf leverdatum, heeft u het recht op een vervangend of gerepareerd produkt. Mocht het produkt niet meer geleverd kunnen worden, zal BY-POS naar een passende oplossing zoeken om het product te vervangen voor een apparaat met dezelfde functionaliteit.

3. Bij een verkeerd besteld product geldt een zichttermijn van 7 dagen. U dient uw RMA aanvraag binnen deze 7 dagen ingediend te hebben om beroep te kunnen doen op uw zichttermijn. Na 7 dagen kan dit product niet meer worden geruild. Valt de termijn binnen 7 dagen, dan heeft u het recht om uw product te laten ruilen voor het juiste apparaat. Indien het product niet meer in de originele onbeschadigde verpakking (Verzegeld ) is verpakt en/of gebruikt, dan heeft u geen recht meer op de zichttermijn en zal BY-POS de benodigde te maken kosten in rekening bij de klant brengen. Is het product en de verpakking onbeschadigd ( verzegeld ) en valt de retournering binnen 7 dagen, dan heeft BY-POS het recht om administratie- en restockingskosten in rekening te brengen. In alle gevallen zijn de verzendkosten voor rekening van de klant. ( 18% restocking kosten is van toepassing / minimaal 20,- euro excl. btw ).

4. Bij een verkeerd geleverde bestelling wordt het product kosteloos door BY-POS omgeruild. BY-POS zal zorg dragen dat het verkeerd geleverde product wordt opgehaald en het goede product bij de klant wordt geleverd. BY-POS is niet aansprakelijk voor eventuele extra kosten die de klant hiermee maakt.

5. BY-POS heeft het recht hiervoor administratiekosten of restockingskosten in rekening te brengen. BY-POS is niet aansprakelijk voor advies wat telefonisch of per e-mail is gegeven. Dit geldt niet voor gebruiksartikelen.

6. U kunt producten bij BY-POS ter reparatie aanbieden. Voor u een product ter reparatie aanbiedt dient u eerst een RMA nummer aan te vragen. Dit kunt u op onze site doen onder contact. Stuur uw product in een degelijke verpakking met zichtbaar het RMA nummer op de buitenkant naar BY-POS De verzendkosten heen en terug zijn voor rekening van de klant.

Onze garantie en retour voorwaarden zijn conform de wet "kopen op afstand B2B", Geretourneerde producten zonder RMA nummer worden door ons geweigerd! of rekenen we 50% restocking kosten, het onderzoek kosten zijn vanaf 85,- euro!

Het is van belang dat u het product retourneert in de originele verpakking, deze niet opnieuw dichtplakt, maar in een omdoos verpakt.
Wij accepteren alleen:  compleet en niet beplakt en onbeschadigde producten 
Accepteren
Wij weigeren alleen: ( niet compleet, beplakt of beschadigde producten ) 

Weigeren

Uitgesloten van retour sturen zijn:

Aangebroken of beschadigde artikelen. Speciaal voor de koper vervaardigde artikelen.

LET OP: verbruiksartikelen labels (papier bon rollen) en Ribbons / Linten / software / Printkop / Insertbakjes / RFID / ACCU of Batterijen of Chipkaart pasjes of producten waarvan de software licentie geactiveerd of gebruikt zijn ) zijn derhalve niet te retourneren!

BY-POS behoudt het recht om geretourneerde produkten te weigeren of om slechts een gedeelte van het faktuurbedrag te crediteren, wanneer het produkt reeds geopend, gebruikt of beschadigd is.